woensdag 1 augustus 2007

Terug van La Lue

Na twee weken Franse zomerzon ben ik weer veilig terug in het (ook zonnige) Nederland. Hoe fijn en ontspannend vakantie ook kan zijn, thuiskomen is ook altijd leuk. Kan ik weer elke avond een stukje schrijven bijvoorbeeld!

Naast het hoofddoel van de vakantie; rust, wou ik ook nog het een en ander met muziek doen. de accordeon reisde op de achterbank mee naar het midden van Frankrijk. Daar ligt, vlakbij het dorpje Agonges, de prachtige boerenhoeve La Lue.

'La Lue' is een kleine boerderij gelegen in het hartje van Frankrijk, het departement de Allier(03). Sinds 1997 zijn wij, Henk van der Krabben en Irma Witte, de bewoners van deze plek en is onze zoon Jean er geboren. De boerderij heeft 7 hectares grond en we houden er een tiental schapen, twee grote werkpaarden en veel kippen. We verbouwen ons eigen graan voor het voer en hooien een maal per jaar. De mannelijke lammeren laten we slachten en serveren we onder andere aan onze gasten. We hebben elke dag verse eieren en de kippen voor het vlees belanden eveneens in de pan. Onze twee paarden trekken de kar waar we ritjes mee maken. Een van de gebouwen, een schuur welke ooit als huis is gebouwd, hebben we omgebouwd tot sfeervolle gite. Sinds 1999 verhuren wij deze.
De bovengenoemde gite en vooral het zonnige terras en tuin bleken een ideale omgeving voor die-hard accordeonstudie en het composeren van nieuw materiaal.

Zo heb ik flink gewerkt aan de ritme's en de vingervlugheid. Als je dan na twee weken weer wat vooruit gegaan bent, voelt het helemaal goed. Ik heb ook wat nieuwe liedjes geschreven; een stel instrumentaaltjes voor Kikker & Pad, een nieuw liedje voor Twan Lijten, getiteld "Wat Wil Een Man Nog Meer" En een nieuw kinderliedje wat ik ook kan gebruiken voor mijn workshops.

binnenkort meer details en opnames!

Jean, Irma & Henk, bedankt voor de geweldige tijd!