maandag 25 juni 2007

Ritme...


Vandaag heb ik accordeon ingespeeld voor de nieuwe single van Twan Lijten die binnenkort uitkomt. Het was een uitdaging; ik had een soort tex-mex partij voorbereid die ritmisch best pittig is. En virtuoos in de maat spelen is nou niet een van mijn sterkste punten.

Toen ik begon met accordeon spelen had ik echt een belabberde timing. Gelukkig is dat met veel oefenen en met de jaren steeds beter geworden maar soms, zoals vandaag, wordt je echt op de proef gesteld. En je moet het echt goed spelen; niks zo irritant als een fout op een cd-opname die je na een paar keer luisteren al aan hoort komen en er voor altijd opstaat.

Gelukkig ging het vandaag goed. Ik heb zelfs het idee dat ik mijn grens weer wat verlegd heb!

binnenkort meer; aanstaande maandag gaat Twan zingen en dan is het wachten op de mix en het persen...