zondag 24 juni 2007

De West II


Ranke Mannen: De West*

Martijn Crins verteld vol overgave het verhaal van vijf Hollandse jongens die verveeld door de tuttigheid van thuis kiezen voor het avontuur. Ze monsteren aan op een schip en varen de zee op om erachter te komen dat het zeemansbestaan niet enkel rozengeur & manenschijn is en dat de truttigheid van thuis toch gaat trekken na verloop van tijd...
Vorige week keek ik toe tijdens de repetitie, vandaag was ik een van de ranke mannen op het podium. Vaste accordeonist Hans Verweij kon niet en ik mocht zijn plekje opvullen!

Met de opnames die ik vorige week maakte van de repetitie heb ik thuis flink geoefend. Aan de hand van het script heb ik een cue-boek gemaakt tijdens de repetities (zie foto). Zo had ik een soort van route-kaart door de voorstelling. Dat heb je wel nodig want muziek maken bij een theaterstuk is best lastig. Je moet precies op de speler inspelen en hem met alles volgen.

Het ging vandaag, op twee foutjes na, best goed. Ik vond het i.i.g. enorm leuk. Wiebelend op het podium van pallets, net alsof we echt op een schip zaten met leuke liedjes om te zingen en te spelen. Daarnaast was er genoeg actie; de spetters vlogen me letterlijk om de oren toen we in een storm verzeild raakten!

hier een fragmentje over de avonturen die we beleven in een Ierse Pub...



* concept/spel: Martijn Crins | verhaal/gitaar/mandoline: Paul Zonntjes | slagwerk: Roeland Uijtdewilligen | contrabas: Huub Smit | accordeon: Hans Verweij