zaterdag 9 juni 2007

Kikker & Pad

Samen met Céfas Hoofs schrijf ik op dit moment een kindertheatervoorstelling gebaseerd op de verhalen van Kikker & Pad door Arnold Lobel. Deze vrienden beleven de mooiste avonturen in het bos waarin ze wonen. Ze vliegeren, ze zwemmen, ze vertellen elkaar enge verhalen en ze eten ijsjes.

Ik ken kikker en pad uit mijn jeugd. Papa las hun avonturen voor bij het slapen gaan (en viel daarbij meestal zelf ook in slaap) Enkele maanden geleden kwam ik de blokboekjes van Kikker & Pad weer tegen en werd ik meteen gegrepen door de mooie verhalen en tekeningen.

De kindervoorstelling die we nu maken zal bestaan uit verhalen, muziek & liedjes. We gaan zingen en luisteren, kijken en spelen. Céfas schrijft de teksten en ik de muziek.

Zo moet ik voor Kikker & Pad (en de andere dieren) kleine deuntjes bedenken en korte liedjes schrijven over de avonturen die ze beleven.

De intro-tune is al af;