maandag 13 augustus 2007

Repeteren met de Lichte Dichter



25 augustus speelt Lichte Dichter in het voorprogramma van Gerard van Maasakkers & JW Roy in de Kersouwe. Ik speel tijdens dit optreden mee met mijn accordeon.

Afgelopen zondag heb ik voor het eerst meegerepeteerd met de Lichte Dichter en zijn band. Naast Lichte Dichter Jesse van den Elzen bestaat die uit Frank Oudeveldhuis (toetsen) Vince Laurense (percussie) en Han van Oers (bas). Tim Franken, de gitarist van mijn oude band wieb, verzorgt tijdelijk de gitaarpartijen.

Het is nu zo'n 4 a 5 maanden geleden dat ik met voor het laatst in band-verband heb gespeeld met Tim, en dat maakt het ook zo leuk vandaag. Na 4 jaar samen muziek maken voel je elkaar goed aan, en dat maakt 't net iets mooier

Het ging naar mijn idee best goed, zo voor een eerste keer samen spelen. Met de schema's die ik op La Lue al had uitgeschreven had ik wat accordeon partijen bedacht en de meeste bleken goed te werken!

Nu is het nog een kwestie van repeteren en wat polijsten. En binnenkort lekker spelen natuurlijk.