dinsdag 5 juni 2007

Een echte accordeon

Mijn accordeon is mijn maatje. ik speel nu bijna 12 jaar bijna dagelijks, en dan bouw je toch een band op. Dit is het verhaal over mijn blauw-witte Accordiola

Na drie jaar gespeeld te hebben op mijn rode kings accordeonnetje (ik was 13) besloot mijn vader dat het tijd werd voor een grotere accordeon. We beredeneerden dat je dat natuurlijk het beste op Terschellingkon doen, want daar wordt véél accordeon gespeeld.

We gingen die zomer naar Terschelling en informeerden bij de bakker in Hoorn of er nog accordeons te koop waren. De vrouw van de slager in Midsland had vroeger accordeon gespeeld, maar deed dat al jaren niet meer. Hij schatte in dat we er wel naar konden informeren.


Ik mocht meteen mee naar het woonhuis achter de slagerij. De vrouw van de slager rende meteen naar boven om haar accordeon te pakken...

Ik denk dat mijn kleine schattigheid een fikse korting heeft opgeleverd op de prijs van de accordeon. Mijn vader betaalde er 500 gulden voor, echt een koopje! Met 6 slavinken en een accordeon fietsten we terug naar Hoorn.