woensdag 19 maart 2008

In Het Brabants Dagblad


[bijschrift] Willemwiebe van der Molen (25) speelt zijn zelfgemaakte liedje ‘Fantasie’ voor kinderen van de naschoolse opvang in Tilburg. Deze fulltime muzikant brengt zijn liedjes met name op de accordeon.

“Ik ben als kind begonnen met accordeon spelen en ik kreeg les op de muziekschool. Toen ik later van Mark Söhngen privé les kreeg, werd ik steeds enthousiaster. Hij liet me zien dat muziek maken veel meer is dan wat noten van bladmuziek spelen en, belangrijker nog, dat je ook zélf muziekstukken kunt maken.

Daarna volgde ik de Rockacademie in Tilburg en tegelijkertijd werkte ik aan een muzikale carrière. Tegenwoordig speel ik mijn Nederlandstalige liedjes op feesten en partijen en ik geef workshops voor kinderen.

Komend seizoen ben ik met mijn accordeon te zien in de Efteling. Muziek maken is het mooiste wat er is. Als ik mensen blij kan maken met mijn muziek, ben ik tevreden.”
tekst & foto: Dolph Cantrijn