zondag 30 september 2007

Samen met Ton op de Accordeon

Tijdens mijn CBK optredens in Nijmegen (dag 1 & dag 2) kwam ik collega accordeonist Ton & zijn vrouw Lisette tegen. Ze waren gecharmeerd van mijn spel en de interactie met de alom aanwezige kinderen.

Muziek is iets magisch voor die kleintjes. Ze vinden het spannend en zoeken dekking achter mama's benen. Daarna trekt het ze toch weer aan en spieken ze voorzichtig om het hoekje.

In De Manenschijn
doet over het algemeen wonderen en laat de angst verdwijnen. Stapje voor stapje komen ze dichterbij tot ze voor je neerploffen en gewoon blijven zitten; je hebt er geen kind meer aan!

Lisette belde mij later op om te vragen of ik met mijn accordeon Ton's verrassings-cadeau wou zijn. Dat wou ik wel.

Vandaag was het zover; al lang zal 'ie levend viel ik binnen en de verassing was compleet. Nadat ik een uur gespeeld had pakte Ton zijn accordeon en speelde enkele mooie Ierse liedjes. Daarna speelden we samen. Er werd op een fluit geblazen, er was nóg een accordeonist en 't hele gezelschap zong The Wild Rover uit volle borst mee terwijl er stevig op de vloer werd gestampt.

Het was een heuglijk verjaardagsfeest!