vrijdag 15 juni 2007

Spoor 14

Vandaag ben ik in Boxtel geweest om de kinderliedjes te mixen. Wessel Oltheten runt daar spoor 14, zijn opname- & mixstudio. Vier jaar geleden leerde ik Wessel kennen tijdens de opname's van de 1e wieb single, nog één laatste slok. De samenwerking beviel zo goed dat Wessel mee ging naar Terschelling om het eerste wieb album wij zijn nog jong op te nemen en voor de opvolger hiervan, caramel, verzorgde Wessel de pre-productie.

Wat ik zo goed vind aan Wessel is zijn vakmanschap wat betreft mixen maar ook de subtiliteit waarmee hij dit doet. Hij gaat vooral voor het mooie liedje en daar ga ik zelf ook graag van uit.

Vandaag kwam ik met een harde schijf vol losse tracks; gitaren, cagon, zang stukken en koortjes. Wessel weet dat dan mooi in balans te zetten met behulp van grote apparaten vol gekleurde lichtjes en metertjes. Elke keer kijk ik weer met verbazing toe hoeveel hij uit mijn thuis-opnames kan halen.

Luister maar eens naar deze fragmentjes van fantasie (eerst hoor je mijn thuis opname's, daarna Wessel's mix)