donderdag 21 juni 2007

Racoon

Het is al een tijdje geleden, maar ik heb met Racoon op het podium mogen staan. In December 2005 ging ik met Karin naar Racoon kijken in de W2 in Den Bosch.

Omdat ik eerder die dag op een wijnproeverij moest spelen had ik m'n accordeon bij me. Die hebben ze voor mij in de kleedkamer van de band neergezet.

Na een mooi concert belandden we back-stage. Zanger Bart van der Weide deelde meteen bier uit en was oprecht geïnteresseerd. Toen kwam er iemand met mijn accordeon tevoorschijn, of ik wat wou spelen. En zo zongen we, licht beschonken, vierstemmig "De Vlieger" van Hazes. Het was een mooie avond. Bart vroeg m'n nummer, om nog een wat te doen...

Meestal hoor je daarna niets meer.

In februari belde Bart. Of ik zin had om in een uitverkocht Vredenburg mee te spelen. Wow! Na twee keer repeteren en kennis maken was het op 3 maart 2006 zo ver...

Ik heb meegespeeld met de volgende nummers (allen van het album another day)

Blow Your Tears
Laugh About It
Walk Away

Dankzij Yvonne is er zelfs een stukje film met mij en de band.